Соціальні перетворення в українському
суспільстві докорінно змінили орієнтацію в галузі освіти. Нова освітня
філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності: спрямування
навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утвердження
загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей та здібностей
учня. Розв'язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого
запровадження нових педагогічних технологій спрямованих на розвиток творчих
сил, здібностей та нахилів особистості.
Предмет „Хімія” відіграє важливу роль у загальній середній освіті. Він вносить істотний вклад у розуміння наукової картини світу та ролі хімії як важливої продуктивної сили суспільства. Учні знайомляться з наукою, яка не тільки допомагає пояснювати і передбачати зміни, що відбуваються в навколишньому середовищі, але й фактично дозволяє управляти хімічними перетвореннями задля отримання нових речовин, досконаліших матеріалів, економічних і ефективних процесів.
На даний час в методиці навчання хімії, як і взагалі в педагогіці, особлива увага звертається на ефективність методів: на те, який вплив вони здійснюють на
учнів; як управляють процесом навчання і розвивають хімічне мислення, якого
характеру (відтворюючого або пошукового) пізнавальну діяльність школярів
викликають, наскільки стимулюють їх до роботи, виховують і т.д. Саме зміст
методів, а не одне зовнішнє благополуччя, що створюється різноманітністю видів
діяльності на уроці і застосування всіляких засобів навчання, є чинником, що визначає успіх сучасного уроку хімії. Тому характерною рисою вдосконалення методів можна вважати посилення їх активізуючого, розвиваючого впливу на учнів. Розвиток методів в цих напрямках веде до більшої їх відповідності цілям і змісту навчання хімій в школі. У практиці досвідчених вчителів важлива роль
відводиться проблемній побудові процесу навчання, істотним елементом якої є
самостійна робота учнів.
Отже, успіх навчання полягає в організації навчального процесу за принципом самостійного творення знань, що неможливо здійснити без навчально-пізнавальної діяльності учня. Сьогодні учням недостатньо успішно освоїти базовий курс шкільної програми, їм необхідно навчитися бути самостійними, працювати з інформацією та здобувати знання. Тільки в цьому випадку вони можуть розраховувати на успіх в інформаційному суспільстві XXI століття.
На підставі сказаного можна дійти висновку, що зміст навчального матеріалу курсу хімії вимагає вдосконалення методів навчання насамперед у напрямі все більшого залучення учнів до методів пізнання і мислення в хімії, які характеризуються постійною опорою на теорію при поясненні поведінки речовин в хімічних процесах, при прогнозуванні умов і результатів тих чи інших перетворень, постійному співвіднесенні спостережуваних в хімічних дослідах змін з явищами мікросвіту і встановленні між ними причинно-наслідкових зв'язків. В основі цієї головної, обумовленої змістом тенденції вдосконалення методів навчання хімії, можна краще зрозуміти роль і оцінити ефективність кожного окремого методу на уроці і всієї їх системи в досвіді вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар